سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

ورزش فوتبال علاوه بر جذابیت‌هایی که درون مستطیل سبز دارد، حواشی‌اش هم جذاب است.

575

در بین هواداران فوتبال همواره جدایی ستاره‌های محبوب از یک تیم و پیوستن به تیم رقیب گناهی نابخشودنی محسوب می‌شود. پیتر استانتن، نویسنده سایت ورزشی گل با نگاهی به تاریخ فوتبال، تعدادی از این جابه‌جایی‌های جنجالی را بررسی کرده است.

 کارلوس ته‌وز، از منچستریونایتد به منچسترسیتی

«فرگی، فرگی با او قرارداد امضا کن» جمله‌ای بود که تماشاگران بارها و بارها در روزهای پایانی حضور «آپاچی» در اولد ترافورد تکرار می‌کردند. ته‌وز هم دستش را کنار گوش خود می‌گذاشت و تماشاگران را وادار می‌کرد تا بلندتر فریاد بکشند و این‌گونه جایگاهش را در منچستر یونایتد به فرگوسن یادآوری می‌کرد.

امره بلوزاوغلو، از گالاتاسرای به فنرباغچه

امره در ۱۶سالگی به همراه گالاتاسرای و با هدایت فاتح تریم معروف شد و عناوینی در سطح ملی و بین‌المللی پیش از حضور در اینتر و نیوکاسل کسب کرد.

امره پس از بازگشت به ترکیه به فنرباغچه پیوست و این موضوع باعث شد تا هواداران گالاتاسرای او را به‌دلیل پیوستن به تیم رقیب، به خیانت محکوم کنند.

گابریل باتیستوتا،‌از ریورپلات به بوکاجونیورز

«بتی گل» دوره اوج بازی خود را در ایتالیا سپری کرد، اما زمانی که هنوز در آرژانتین بود، با ترک ریورپلات (۱۹۹۰) و رفتن به بوکاجونیورز غوغای زیادی به راه انداخت.

آندریاس مولر، از بورسیا دورتموند به شالکه

یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازان آلمان با پیوستن به شالکه ۰۴ در سال ۲۰۰۰ خشم هواداران بورسیا دورتموند را بر انگیخت.

مولر که با دورتموند فاتح جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا شده بود، با وجود بدگمانی هواداران نسبت به وفاداری او، فصل موفقی در تیم شالکه ۰۴ سپری کرد.

زلاتان ابراهیموویچ، از یوونتوس به اینتر میلان

بی‌شک جدایی ابراهیموویچ از یوونتوس پس از سقوط این تیم به دسته B به‌دلیل مشارکت در رسوایی مالی سال ۲۰۰۶ در سری A ایتالیا، به وجهه‌اش پیش تماشاگران ضربه سنگینی زد. آنچه اوضاع را بدتر کرد آن بود که ابراهیموویچ هنگام پیوستن به اینتر خود را هوادار پر و پا قرص این تیم معرفی کرد، اما پس از سه فصل موفق با مشکی و آبی پوشان، به بارسلونا رفت.

یوهان کرایف، از آژاکس به فاینورد

بهترین بازیکن هلند هیچ‌گاه هراسی از جار و جنجال به پا کردن نداشت. کرایف وقتی برای بار دوم از آژاکس رفت با روزهای اوج خود فاصله گرفته بود، اما هیچ خللی در توانایی‌های او در هدایت و راهبری یک تیم و کسب عناوین قهرمانی به وجود نیامد.

مسئولان آژاکس با کسب دو عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ حرفه‌ای هلند قرارداد او را تمدید نکردند و در نتیجه کرایف هم به رقیب سرسخت این تیم یعنی فاینورد پیوست.

لوئیس فیگو، از بارسلونا به رئال مادرید

هواداران بارسلونا با انتقال 5/58 میلیون یورویی لوئیس فیگو به رئال مادرید سخت مخالف بودند، اما بالأخره فیگو در تابستان ۲۰۰۰ به سانتیاگو برنابو رفت تا اولین ستاره کهکشانی‌ها باشد. فیگو به‌دلیل طی کردن پنج فصل موفق، به اسطوره بارسلونا تبدیل شده بود، اما انتقال او به رئال موجب خشم و نفرت فراوان کاتالونیایی‌ها شد.

سول کمپل، از تاتنهام هاتسپر به آرسنال

جنجالی‌ترین نقل و انتقال تاریخ لیگ برتر انگلستان جابه‌جایی سول کمپل بین دو تیم لندنی تاتنهام و آرسنال بود. کمپل که پیش از این قول داده بود هیچ‌گاه به آرسنال نرود، به توپچی‌ها ملحق شد و خشم تماشاگرانی را به جان خرید که تا امروز او را نبخشیده‌اند.

کد خبر 119771
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز